Psycholodzy
mgr Patrycja Kozera-Mikuła – dyrektor SPPPPK, psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeuta, interwent kryzysowy. Nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Psychologii Stosowanej UJ oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ a także Studiów Doktoranckich na Akademii Ignatianum w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie psychoterapii i socjoterapii dzieci i młodzieży w Medycznym Centrum Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum UJ oraz w zakresie Organizacji i Zarządzania Oświatą. Uczestniczyła w licznych szkoleniach dotyczących profilaktyki i terapii zaburzeń emocji i zachowania dzieci i młodzieży. Specjalizuje się w diagnozie, psychoterapii i poradnictwie psychologicznym dla nastolatków i ich rodzin. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych w dziedzinie psychologii i pedagogiki.
mgr Joanna Malinowska – wicedyrektor SPPPPK, psycholog, terapeuta rodzinny, neuroterapeuta, certyfikowany mediator, nauczyciel dyplomowany. Jest absolwentką psychologii UJ, studiów podyplomowych: „Poradnictwo i pomoc psychologiczna” (UJ), „Systemowa terapia rodzin – teoria i praktyka” (Klinika Psychiatrii Collegium Medicum UJ), „Mediacje. Alternatywne sposoby rozwiązywania konfliktów” (Wydział Zarządzania – AGH), „Zarządzanie w oświacie”. Posiada certyfikat II stopnia z zakresu neuroterapii EEG – Biofeedback. Zajmuje się diagnozą trudności szkolnych, zaburzeń emocjonalnych i trudności wychowawczych u dzieci i młodzieży. Pomaga w problemach rodzinnych, relacjach partnerskich, w sytuacjach kryzysowych. Specjalizuje się w prowadzeniu mediacji szkolnych, rodzinnych oraz negocjacji w środowisku szkolnym. Pomaga w sporządzaniu ugód mediacyjnych oraz planów opieki rodzicielskiej w sytuacjach separacji i rozwodu. Prowadzi konsultacje, grupy wsparcia dla pracowników placówek oświatowych, zajęcia warsztatowe dla rodziców podnoszące ich kompetencje rodzicielskie oraz udziela wsparcia psychologicznego rodzinom adopcyjnym.
mgr Jolanta Skorczyk – psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, nauczyciel dyplomowany, specjalista neuroterapii Biofeedback. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacją defektologia. Po licznych szkoleniach i kursach w zakresie pracy z dziećmi o różnorodnych potrzebach edukacyjnych. Wielokrotnie nagradzana za pracę i osiągnięcia nagrodami dyrektora oraz nagrodą Starosty. Posiada certyfikat trenera profilaktyki Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Praktyków, certyfikat do pracy z dziećmi ze specyficznymi problemami edukacyjnymi, w tym ADHD, Zespół Aspergera, zaburzenia lękowe, moczenie nocne, mutyzm wybiórczy, praca z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi, z dzieckiem przedszkolnym. Posiada certyfikat I i II stopnia uprawniający do prowadzenia neuroterapii EEG Biofeedback. Zajmuje się diagnozą gotowości szkolnej, diagnozą dzieci w młodszym wieku szkolnym z różnorodnymi trudnościami edukacyjnymi, emocjonalnymi, wczesną diagnozę dysleksji. Koordynuje działania związane z kwalifikacją dzieci na zajęcia z neuroterapii Biofeedback. Prowadzi terapię Biofeedback.
mgr Adriana Zoń – psycholog, doradca zawodowy, trener umiejętności społecznych. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku psychologia – specjalność kliniczno-sądowa oraz studiów podyplomowych z doradztwa zawodowego i przygotowania pedagogicznego. Ukończyła kursy i szkolenia certyfikowane z neuroterapii EEG Biofeedback (stopień zaawansowany), terapii poznawczo-behawioralnej, treningu umiejętności społecznych, mutyzmu wybiórczego oraz z obszaru diagnozy i terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi i społeczno-emocjonalnymi. W Poradni zajmuje się diagnozą funkcjonowania poznawczego, trudności rozwojowych oraz emocjonalnych dzieci i młodzieży. Konsultuje i udziela porad rodzicom. Prowadzi grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu, nieśmiałych, lękowych, nadpobudliwych. Jako doradca zawodowy wspiera młodzież, również z niepełnosprawnościami, w planowaniu i wyborze ścieżek edukacyjno-zawodowych. Prowadzi treningi EEG Biofeedback. Opiekuje się placówkami oświatowymi z terenu gminy Iwanowice.
mgr Justyna Tomaszewska (Kuś) – psycholog, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel mianowany. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego następujących kierunków: psychologia stosowana, pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną, pedagogika społeczno-opiekuńcza. Ukończyła całościowe szkolenie systemowo-psychodynamiczne w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin Na Szlaku pod przewodnictwem merytorycznym prof. Bogdana de Barbaro. Obecnie psychoterapeuta w trakcie procesu przygotowującego do uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Na terenie SPPPPK zajmuje się diagnozą psychologiczną, konsultacjami dla rodziców, psychoterapią indywidualną dzieci i młodzieży, terapią pedagogiczną. Z ramienia Poradni jest opiekunem Placówek Oświatowych z terenu gminy Michałowice. Pracuje również w Krakowskim Instytucie Psychoterapii oraz w gabinecie prywatnym. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. pracując w Poradni Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży Kraków-Podgórze Szpitala im. Józefa Babińskiego. Psychoterapię prowadzi w podejściu systemowo-psychodynamicznym. Pracuje pod stałą superwizją indywidualną oraz grupową, superwizorów certyfikowanych w PTP. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Sekcji Naukowej Psychoterapii, Sekcji Naukowej Psychiatrii Dzieci i Młodzieży.
mgr Małgorzata Gadomska – psycholog SPPPPK. Absolwentka studiów magisterskich SWPS Uniwersytet Humanistyczno społeczny, na kierunku psychologia – specjalność psychologia kliniczna. Obecnie w trakcie pięcioletniego kursu psychoterapii przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty, posiadającego atestację Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (Fundacja Kontekst na Rzecz Rozwoju Psychoterapii i Terapii Rodzin SYSTEMOWO-PSYCHODYNAMICZNE PODEJŚCIE ZINTEGROWANE) . Zajmuje się diagnozą psychologiczną, konsultacjami dla rodziców, psychoterapią rodzin oraz indywidualną dzieci i młodzieży.
mgr Mikołaj Miazga – psycholog, absolwent studiów magisterskich na UJ na kierunku psychologia, nauczyciel kontraktowy w trakcie awansu na nauczyciela mianowanego. Ukończył kursy i szkolenia z zakresu m.in. trudności edukacyjnych, zaburzeń emocjonalnych, mutyzmu wybiórczego, zaburzeń ze spektrum, centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego, opóźnionego rozwoju mowy, trudności w relacjach społecznych. W pracy zajmuję się diagnozą psychologiczną i pedagogiczną dzieci i młodzieży pod kątem funkcjonowania poznawczego, specyficznych trudności w uczeniu się, trudności rozwojowych oraz emocjonalno – społecznych. Konsultuje i udziela porad rodzicom. Podczas diagnozy posługuje się narzędziami takimi jak: Skala Inteligencji Stanford – Binet 5, Skala Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży IDS – 2, Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych u Uczniów, Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu – ASRS, Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących – Conners 3.
mgr Leszek Dedio – Psycholog. Absolwent Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego. Posiada certyfikat II – go stopnia w zakresie neuroterapii EEG – Biofeedback. Prowadzi diagnozę psychologiczną, zajęcia postdiagnostyczne oraz ogólnorozwijające. Pracuje z dziećmi i młodzieżą szkolną. Specjalizuje się w poradnictwie indywidualnym z zakresu wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Na terenie szkół prowadzi zajęcia przygotowujące do podjęcia właściwych decyzji edukacyjno – zawodowych. Prowadzi neuroterapię EEG-biofeedback.
mgr Olga Baliś – – psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, psychoterapeuta w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego, trener umiejętności społecznych. Absolwentka psychologii klinicznej oraz pedagogiki o specjalności resocjalizacja kreująca Akademii Ignatianum w Krakowie. Na terenie SPPPPK zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży w zakresie funkcjonowania poznawczego, trudności szkolnych oraz specyficznych trudności w uczeniu się. Prowadzi również konsultacje dla rodziców oraz terapię psychologiczną. Jest opiekunem Placówek Oświatowych z terenu gminy Zielonki. Doświadczenie zdobywała m.in. na Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie, Krakowskim Ośrodku Terapii KOT, Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz centrum terapeutycznym. Obecnie pracuje również w gabinetach psychoterapeutycznych, gdzie prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych, młodzieży i dzieci oraz konsultacje psychologiczne.
mgr Marta Śleboda – Absolwentka psychologii i socjologii UJ; nauczyciel dyplomowany; psychoterapeuta; ukończyła 2 letnie szkolenie: „Terapia systemowa rodzin – teoria i praktyka” oraz 4 letnią „Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej”, przygotowuje się do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zajmuje się diagnozą gotowości szkolnej, a także diagnozą trudności emocjonalnych, społecznych i wychowawczych dzieci. Wspomaga rodziny w sytuacjach kryzysowych, bierze udział w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych, wymagających stosowania mediacji. Prowadzi terapię rodzin oraz wspiera rodziny adopcyjne i zastępcze w ich funkcjach wychowawczych. Pracę terapeutyczną systematycznie superwizuje u certyfikowanego terapeuty. Współprowadzi psychoedukację rodziców dzieci nadpobudliwych w ramach „Szkoły dla rodziców”. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
mgr Agata Solak – psycholog, nauczyciel dyplomowany. Kierownik filii w Skale. Absolwentka Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła dwuletnie szkolenie „Systemowa terapia rodzin – teoria i praktyka” w Klinice Psychiatrii Collegium Medicum UJ, szkolenie z neuroterapii EEG Biofeedback (certyfikat I i II stopnia), mutyzmu wybiórczego, treningu umiejętności społecznych, a także liczne szkolenia z obszaru diagnozy dzieci z trudnościami rozwojowymi i społeczno-emocjonalnymi. Zajmuje się diagnozą, terapią mutyzmu, poradnictwem psychologicznym dla dzieci, młodzieży i ich rodzin. Prowadzi konsultacje dla pedagogów, nauczycieli, neuroterapię EEG – Biofeedback, trening umiejętności społecznych.
mgr Maria Nowacka-Leleń – nauczyciel mianowany, psycholog, pedagog specjalny, trener TUS, terapeuta neuroterapii EEG-Biofeedback. Absolwentka psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz filologii polskiej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Pedagogicznego. Uprawnienia do pracy pedagogicznej uzyskała w ramach Studium Pedagogicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po studiach pracowała w naukowych projektach badawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Warszawskiego dotyczących rozwoju dzieci i młodzieży. Ukończyła roczny kurs „Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo-behawioralnym” oraz studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu”, uzyskując kwalifikacje pedagoga specjalnego. Aktywnie bierze udział w licznych konferencjach, kursach i szkoleniach z dziedziny psychologii i pedagogiki, poszerzając swoją wiedzę i umiejętności oraz zdobywając kolejne uprawnienia. W Poradni zajmuje się diagnozą, wsparciem psychologicznym dzieci i młodzieży, udziela konsultacji rodzicom, współpracuje ze szkołami z terenu gminy Słomniki. Pracuje m.in. z dziećmi z autyzmem, ADHD, różnymi niepełnosprawnościami i opóźnieniami rozwojowymi, zaburzeniami emocji i zachowania, a także z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce: dysleksją, dysortografią, dysgrafią i dyskalkulią. Współpracuje z pedagogami, logopedami i lekarzami różnych specjalizacji dla całościowej diagnozy i kompleksowej pomocy terapeutycznej. Ponadto pracuje w szkole podstawowej z oddziałem przedszkolnym oraz gabinecie prywatnym.
mgr Olga Sójkowska-Iskra – psycholog, nauczyciel kontraktowy. Absolwentka studiów magisterskich ze specjalnościami Psychologia kliniczna dziecka oraz Psychologia kliniczna i zdrowia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła szkolenia z obszaru diagnozy dzieci i młodzieży z trudnościami rozwojowymi oraz społeczno-emocjonalnymi, w tym spektrum autyzmu, mutyzmu wybiórczego, a także szkolenia wprowadzające do pracy terapeutycznej. Ukończyła 1,5-roczne szkolenie podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży (Poza Schematami). Doświadczenie zdobywała podczas staży i praktyk w oddziałach szpitalnych, placówkach edukacyjnych i terapeutycznych. Poza poradnią pracuje w przedszkolu oraz w gabinecie. W poradni prowadzi: diagnozę funkcjonowania poznawczego i społecznego dzieci, w tym obserwację z protokołem ADOS-2, diagnozę gotowości szkolnej, zajęcia rozwijające obszar społeczno-emocjonalny dzieci. Współprowadziła grupy terapeutyczne dla dzieci nieśmiałych, lękowych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dodatkowo udziela porad i wsparcia rodzicom.
mgr Alicja Broś – absolwentka psychologii, na specjalności wspomaganie rozwoju w Akademii Ignatianum w Krakowie. W ramach studiów realizowała przygotowanie pedagogiczne, uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Doświadczenie zdobywała podczas praktyk w przedszkolu Montessori oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Krakowie. Ponadto odbyła staż w Centrum Rozwoju Dziecka i Rodziny CRESCO, gdzie przygotowywała scenariusze i przeprowadzała zajęcia terapii indywidualnej i grupowej. W poradni zajmuje się diagnozą i terapią dzieci w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
mgr Kacper Switek – psycholog, trener umiejętności społecznych. Absolwent psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz historii na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów realizował przygotowanie pedagogiczne, uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Ukończył studia podyplomowe psychoonkologia w praktyce klinicznej organizowane przez CM UJ oraz kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach I stopnia. Doświadczenie zdobywał podczas staży i praktyk m. in. w Katedrze Psychoterapii CM UJ; w Hospicjum św. Łazarza w Krakowie, świetlicy środowiskowej oraz na Oddziale onkologii i hematologii dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Na terenie Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną, udziela porad i wsparcia psychologicznego oraz prowadzi zajęcia TUS.
mgr Agata Adaszek – psycholog, absolwentka psychologii stosowanej na na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego organizowanego przez CM UJ. Doświadczenie zdobywała podczas staży i praktyk m. in. w Katedrze Psychoterapii CM UJ, na oddziale dziennym w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie oraz podczas pracy w przedszkolu. Na terenie Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży, w tym diagnozą funkcjonowania poznawczego, trudności szkolnych oraz specyficznych trudności w uczeniu się. Udziela porad i wsparcia psychologicznego.
mgr Magdalena Story – psycholog, diagnosta. Absolwentka psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz 4 letniego Szkolenia w Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Terapeuta EEG Biofeedback. W Poradni zajmuje się diagnozą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz rozwoju społeczno- emocjonalnego dzieci w młodszym wieku szkolnym.